Tuesday, December 13, 2011

ALAM BARU

salam guys, suspen tol kan title kat atas. . tu y tkeluar d pemikiran huhuu..tp ade point y tsirat ingin dkongsi bsama . .. yarhhh.. bila dicongak balik da nk masuk 3 bulan aku keje kat cini sbgai HR Officer.. byk benda baru yg dipelajari kt cini.. itu y aku suke. tp dalam suke tu pasti ada gak benda duka.. kdg2 aku ley control & kdg2 gak rsa xley nk hdapi..

Biase la adat budak bru nk baljar mmg mcm ni..lau malu btanya sesat jalan.. tp lau byk btanya kene marah jgakk.. xphamla mentaliti org melayu kita.. tp bru aku pham skang, stakat sijil yg kta ada xkan kemana lau xda pengalaman bekerja..xda siapa pn yg pandang..pkataan pedih y salu aku dgr dr senior "common, u kan graduate xkn benda tu pn xtau"... ehh.. lau ko xbitau cane aku nk tauu...:-( dr sini, dats y graduate perlu sdar dpt je pluang trus grab.. gaji ranking no 2, yg penting experience.. bla da ade exprience kt mane2 pun korang ley demand..lg untung dpt gov dek non.. huhuuu believe it!!

Tp, bnda y korang prlu tekankan kt cini, bla da nk dptkan experience tu blaja btol2.. xkira kene perli ke kene marah ke ape lg maki, korang wat dunno je wat muke xda perasaan mcm aku, ape yg pnting krjsama.. (xlawak pun) ape yg pnting kta dpt knowledge bru k..

Tu la srba sdikit yg aku nk share bout alam baru aku skang ni... even pressure gaji rendah (alsan bos fresh graduate), sewa umah (mahal mcm jet), coworkers (asek2 nk perli), tp apepn aku tetap kuatkn smangat..aku tau Tuhan sntiasa dekat ngan aku sntiasa dgr luahan hati aku.. aku trima seadanya rzeki skang Ya Tuhan.. amin2..


No comments:

Post a Comment